Alla inlägg under juni 2023

Av Sarah - 6 juni 2023 02:53

Jag har tänkt uppdatera under lång tid...
Tänkt nyttja min möjlighet att skriva av mig, nytta med nöje...ja för varför annars....alltså det är för somliga av oss nytta med nöje....prata....berätta ,ventilera för de sina ...ja det gör man ju ....det som är mer personligt mer ingående i något ....somliga bjuder i text ändå, ja vi har alla våra syften med att då antingen ringa en eller flera vänner eller så gör man både och ,eller så ringer man inte någon alls ...aja strunt samma...
Jag kan tycka att det ger mig något att skriva....men det var ett bra tag sedan...hm ...eller nja....inte egentligen men här inne så är det ett bra tag sedan....
Skriva är själva intresset ,men ofta så tänker jag...
Jag kan ta papper och penna ett block och sätta igång...skriv rad efter rad ....
Jag klottrar mestadels då jag har ett kollegieblock framför mig....jag klottrar mest mönster och så händer det ibland att jag påbörjar någon text .. .skriver något litet oxh sen vill jag riva sönder pappret ,skrynkla ihop riva sönder och kasta ...för det är bara blaha.. mestadels....intresse har jag och visst ...jag kan komma igång ganska bra när jag väl är igång...men jag har inte varit någon seriös skrivare på väldigt väldigt länge.... ja alltså serös är kanske fel ord men en som skriver och som egentligen har det som intresse och som tycker att det är ett sätt att kombinera nytta med nöje...det är nyttigt att få tänka till, tycka till...det är nyttigt att skriva...sätta ord på saker, tankar osv ...nöje...ja det är kul..mestadels....
Jag tänkte börja klottra på nytt....komma igång här inne
Klottra skriva kanske bjuda på lite musik som jag gillar, kanske mat tips kanske recept kanske annat än bara tyck och tänk...
Det är ett intresse helt enkelt, om jag bjuder på något vettigt, bra ,klokt eller om det är bara löjligt eller ointressant...mm ....?
Jag tänkte bli serös iallafall....ta tag i detta intresse
Jag sågar i det här inlägget de som bara måste leta fel på allt och alla eller de som inte kan förstå olikheter, det sågar jag...
Det är viktigt att få tycka
Det är viktigt att säga
Man ska våga säga
Våga tycka
Men det är viktigt att visa respekt
Vi måste få tycka och tänka olika
Vi måste få se ut som vi vill
Vi måste få vara oss själva
Vi måste få risa och få rosa
Men vi kan välja ord och vi måste inte alltid säga något...
Jag läser ofta om att olikheter inte är accepterat
Det är ledsamt tycker jag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards